SZYDŁOWO: Instagram w instytucji kultury

Instagram w instytucji kultury - zdjęcie ze szkolenia

Centrum Upowszechniania Kultury w Szydłowie otrzymało dofinansowanie z programu Konwersja Cyfrowa Domów Kultury na realizację projektu pn. „XXI wiek w Centrum Upowszechniania Kultury w Szydłowie”. Pod koniec lutego spotkaliśmy się, aby porozmawiać o jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się mediów społecznościowych – Instagramie. Podczas 5-ciogodzinnego szkolenia pt. „Instagram w instytucji kultury” omówiliśmy najważniejsze funkcje aplikacji, ćwiczyliśmy tworzenie i dodawanie różnego rodzaju treści oraz zastanawialiśmy się, w jaki sposób skutecznie zdobywać obserwujących i budować z nimi relacje.

Nowoczesny marketing kultury w mediach społecznościowych

Badania potwierdzają, że chociaż Facebook ma najwięcej użytkowników, to Instagram cieszy się ich większą sympatią. Być może jest to jednym z powodów, dla których Instagram nieustannie zyskuje na znaczeniu jako jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych. Dzieje się tak we wszystkich grupach wiekowych, choć warto zaznaczyć, że z Instagrama najchętniej korzystają osoby w wieku 18-34 lat.

Żyjemy w czasach komunikacji cyfrowej. Nowoczesna instytucja kultury nie może pozwolić sobie, aby jej obecność w internecie opierała się wyłącznie na stronie internetowej. Szczególnie, jeśli chce zainteresować swoją ofertą przedstawicieli młodego pokolenia, dla których internet i media społecznościowe są tak samo naturalne jak dostęp do elektryczności i bieżącej wody. O ile większość instytucji kultury prowadzi swoje strony na Facebooku, to na Instagramie promuje swoją działalność stosunkowo niewiele z nich. Dlaczego? Częściowo wynika to zapewne z braku pewności: od czego zacząć? Czym różni się Instagram od Facebooka? Jak skutecznie posługiwać się hasztagami, które filtry wybierać i czym są „Stories”? Na te i inne pytania pracownicy CUK w Szydłowie poznali odpowiedzi podczas szkolenia „Instagram w instytucji kultury”.

Instagramowe historie

InstaStories to materiały zdjęciowe lub filmowe okraszone dodatkami: animowanymi grafikami, tekstem, muzyką, naklejkami, emotikonami itp. Inni użytkownicy mają możliwość oglądania ich przez 24 godziny od publikacji, potem zaś historia znika (chyba że zechcemy ją zachować w swoim profilu). Poznawanie funkcjonalności Stories okazało się najbardziej zabawną częścią szkolenia, a to za sprawą dostępnych na Instagramie filtrów dodających do nagrań często wesołe efekty.

Dla części uczestników szkolenie było pierwszym stykiem z Instagramem. Wspólnie przeszliśmy przez proces instalacji, omówiliśmy interfejs aplikacji i jej podstawowe funkcje. Świat Instagrama poznawaliśmy przeglądając profile różnych instytucji kultury. Następnie skupiliśmy się na właściwej konfiguracji profilu – począwszy od nazwy i grafiki profilowej, skończywszy na włączeniu konta PRO, co umożliwiło m.in. dostęp do cennej wiedzy płynącej ze statystyk. Szkolenie zakończyło się przeglądem rozmaitych strategii pomagających w budowaniu publiczności na Instagramie.

2022.02.23 Szydłowo
Prowadzący: Łukasz Braun

Instagram w instytucji kultury - zdjęcie ze szkolenia