Szkolenie zaczęło się punktualnie, zaraz po przedstawieniu siebie i Good Books chciałem lepiej poznać uczestników szkolenia. Rozmawiając o ich obowiązkach, tworzyliśmy równocześnie portfolio wszystkich usług Domu Kultury. Każdy z uczestników sprawdził także, jak postrzega ich Google i Facebook! To pozwoliło zrozumieć jak działają systemy reklamowe, targetowanie i jak największe firmy wpływają na nasze zachowanie.
Teoria mediów społecznościowych
Do rzeczy! Na początku poznaliśmy aktualną sytuację social mediów. Podczas analizowania portali, staraliśmy się przyporządkować je do odpowiedniej grupy docelowej, w wyniku czego stworzyliśmy statystyczną personę. Poruszyliśmy także temat SEO i tego jaki wpływ na SEO mają social media oraz jak są postrzegane przez wyszukiwarki.
W kolejnym kroku rozpoczęliśmy audyt własnych mediów, podczas którego od razu udało nam się znaleźć punkty wymagające poprawy i podjąć kroki w celu ich usprawnienia. W trakcie trwania audytu zapoznaliśmy się z budową strony na Facebooku oraz poznaliśmy znaczenie poszczególnych sekcji.
Uczymy się od innych
Od audytu przeszliśmy do definicji Landing Page oraz jego znaczenia w współczesnych mediach. Przeszliśmy przez możliwości wykorzystania Landing Page oraz definicje konwersji. Całość tematu Landing Page analizowaliśmy na podstawie przykładu firmy UBER. Wiele możemy nauczyć się od dużych firm z sektora biznesu! I z obserwacji konkurencji. Próbowaliśmy znaleźć słabe i mocne strony podobnych instytucji. Podczas tego ćwiczenia udało nam się określić w ogóle kto jest naszą konkurencją i sprawdzić jej „visability” oraz aktualnie prowadzone kampanie.
Najpierw konfiguracja, później publikacja
Po analizie konkurencji przyszedł czas na konfigurację zaplecza. Wspólnie przeszliśmy przez najważniejsze ustawienia Facebooka i zmienialiśmy je tak, aby jak najlepiej zoptymalizować wyniki Kozienickiego Domu Kultury. Jednym z elementów konfiguracji była sekcja wiadomości, w której przeszliśmy przez proces ustawienia automatycznych odpowiedzi oraz harmonogramu respondera w godzinach zamknięcia instytucji.
Reklamy Facebooka
Zamykając temat organicznych elementów social media, przeszliśmy przez prezentację struktury Facebooka od strony biznesowej. Rozpoczęliśmy od managera firmy oraz wszystkich opcji w nim ukrytych, przechodząc do połączenia z Meta Business Suite w którym poznaliśmy wszystkiego jego opcje. To doprowadziło nas finalnie do managera reklam. Rozmawialiśmy o różnicach między managerem reklam a szybkim tworzeniem postów promocyjnych.
Po przerobieniu całego materiału udało nam się na końcu stworzyć przykładową reklamę i ustawić jej targetowanie, odpowiednie dla instytucji.
Zdjęcia pochodzą z: https://www.facebook.com/kozienickidomkultury
2022.04.05 Kozienice
Prowadzący: Witold Styczeń